Het verhelpen van nekklachten kan een grote verlichting zijn. Pijn in de nek kan door verschillende oorzaken komen. Het kan komen door een verrekte spier, spanning of overbelasting. Het maken van een verkeerde beweging of het aanhouden van een verkeerde houding zorgt ook vaak voor pijn in de nek. Gelukkig is er veel mogelijk om het herstel te bevorderen en mogelijke klachten in de toekomst te vermijden.

Fysiotherapie de Jong, locatie Tonnaerstraat

lage rugpijn - Fysiotherapie de Jong

De bijhorende klachten van nekklachten

Nekpijn ontstaat op een van twee manieren. Klachten kunnen plotseling of geleidelijk opkomen. Pijn in de nek is vaak zeurend of hevig, maar komt ook regelmatig samen voor. Bij hevige pijn kunnen bepaalde bewegingen onmogelijk worden. Ook kan de pijn uitstralen naar het hoofd, de schouder of arm. Dit kan zeer belemmerend zijn in het dagelijks leven. Gelukkig kan fysiotherapie zorgen voor verlichting en het herstel proces bevorderen.

Fysiotherapie voor nekklachten

Nekklachten duren vaak 6 weken voordat ze weggaan. Door middel van fysiotherapie kun je het herstelproces ondersteunen en voorkomen dat klachten later weer terug komen. Tijdens een behandeling wordt je geïnformeerd en krijg je advies voor jou situatie. Je leert oefeningen en mobiliseert samen de nek.